المقداد:

برخی خبرنگاران به صورت غیرقانونی وارد سوریه می‌شوند

برخی خبرنگاران به صورت غیرقانونی وارد سوریه می‌شوند

معاون وزیرخارجه سوریه در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه برخی خبرنگاران بدون هماهنگی دمشق وارد این کشور می شوند، تاکید کرد: مسئولیت حفظ امنیت این خبرنگاران برعهده دولتهای متبوعشان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، "فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه دقایقی پیش با شرکت در یک کنفرانس خبری، خبرنگار آلمانی ربوده شده را پس از آزادی از دست گروههای مسلح، تحویل سفیر روسیه در دمشق داد. این خبرنگار آلمانی به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده بود.

وی در این کنفرانس خبری اظهار داشت: امنیت و جان خبرنگاران خارجی برای ما بسیار مهم است و دمشق خود را مسئول تامین امنیت آنها می داند.

وی افزود: البته برخی خبرنگاران از کشورهای خارجی از جمله فرانسه به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده اند و مسئولیت جان آنها بر عهده دولتهای متبوعشان است.

معاون وزیرخارجه سوریه با اشاره به اینکه از ابتدای بحران سوریه تاکنون بیش از 15 خبرنگار سوری کشته شده اند، افزود: دولت سوریه حق خبرنگاران برای پوشش حقایق را محترم می شمارد.

المقداد همچنین در حضور سفیر روسیه از مواضع این کشور در قبال بحران سوریه قدردانی کرد.

سفیر روسیه نیز با تشکر از پیگیری وضعیت خبرنگار آلمانی از سوی دولت سوریه با وجودی که وی به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده است، تاکید کرد: ما خواستار توقف خشونتها و حل سیاسی بحران این کشور بدون دخالت خارجی هستیم.

کد خبر 2012257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha